Omelett (hybelmat under 50 lappen)


Når jeg skal spise alene og har så si ikke noe i kjøleskapet lager jeg en kjapp omelett. Man kan ha hva man vil i denne, men her skal jeg lære deg hvordan man får en litt mer fluffy omelett.



I dette tilfelle brukte jeg soltørkede tomater, vårløk og bacom som jeg stekte raskt i en panne med olivenolje.

Pisket 2 egg med 1 ss melk (eller fløte), litt salt og pepper eller det en måtte ønske av krydder.






Heller pisket egg i pannen med det som en har stekt. Og her kommer tipset. Bruk stekespaden til å dra røren raskt og forsiktig mot midgtn av pannen fra alle kanter mens det enda er bløtt. Ikke gjør dette for lnge så det blir hull i omeletten. Løft pannen mens du vipper den frem og tilbake for å fordele ut eggerøren igjen.





Legg ost på fortest mulig med lokk på slik at osten smelter fortere. La det stå i 30 sekunder. Brett den i to og server straks.









Server med hakket kruspersille over omeletten. Kjapp, billig eg enkel frokost, middag eller kveldsmat til en person.

Kommentarer